تشکیل شرکت پخش تجهیزات پزشکی در حال بررسی است

ایرج حریرچی؛ معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: بر طبق بررسی‌های اولیه صورت گرفته، یکی از نقائص قابل توجه در وزارت بهداشت، در موضوع تجهیزات پزشکی، فقدان شبکه توزیع نظام مند در حوزه تجهیزات پزشکی و عدم وجود شرکت‌های پخش و توزیع تجهیزات پزشکی است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

حریرچی ادامه داد: اگر وضعیت پخش دارو را با پخش تجهیزات پزشکی مقایسه کنیم به وضوح این نقیصه قابل ملاحظه است، چرا که یکی از عواملی که باعث شده در حوزه دارو، بتوانیم ساماندهی مناسبی داشته باشیم، وجود سامانه شفاف و قابل رصد بر اساس بهره گیری از شرکت‌های پخش دارو است. این شرکت‌های پخش هم می‌توانند در کنترل بازار دارویی تاثیرگذار باشند و هم هزینه کل را کاهش دهند.

حریرچی اضافه کرد: زمانی که هر شرکت تولیدکننده یا واردکننده بخواهد همه کارها را خودش انجام دهد و از بازاریابی تا حمل و نقل و توزیع اقلام را در دست بگیرد، دچار مشکل می‌شود و فرآیندها به شکل شفاف و قابل نظارت در دست نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: لذا ایده بهره‌گیری از شرکت‌های پخش تجهیزات پزشکی به مانند دارو، در وزارت بهداشت مطرح شده و در حال بررسی است و امیدواریم به زودی نتیجه مثبت این امر توسط مسؤولین مربوطه اطلاع رسانی شود.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.