صنعت دارو با یک تهدید بزرگ مواجه است

نشست بررسی تخصیص ارز 4200 تومانی به صنعت دارو با حضور فعالان صنعت دارو از جمله اعضای سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی و سندیکای صاحبان صنایع دارو و همچنین تعدادی از اعضای اتحادیه واردکنندگان دارو در کلاب هاوس برگزار گردید و اعضای این نشست، نسبت به حذف ارز 4200 تومانی از صنعت دارو متفق القول بودند.

به گزارش خبرنگار درمان یاب، کامران حاجی نبی، داروساز و فعال حوزه دارو در این نشست اظهار داشت: به جای پرداختن به اینکه ارز 4200 تومانی خوب است یا بد، باید تعریف مسئله را به این سمت ببریم که وقتی ارز 4200 تومانی حذف بشود، این تغییر برای ما فرصت است یا تهدید و در کدام موقعیت قرار خواهیم گرفت؟

وی افزود: حذف ارز ترجیحی گریزناپذیر است و اتفاق خواهد افتاد؛ اما باید امروز در صنعت دارو یک تیم بزرگ تشکیل شود و بررسی کند که با حذف ارز 4200 تومانی، چه اتفاقی در گروه های مختلف رخ خواهد داد چون این تغییر، تبعاتی در بر خواهد داشت و تامین نقدینگی بنگاه های صنعت برای این ارز، اتفاق ساده ای نخواهد بود؛ مخصوصا در بستر سیاست گذاری هایی که امروز توسط نظام حکمرانی ما لحاظ می شود که حساس ترین تصمیم ها در بدترین زمان ها رخ می دهد.

این فعال صنعت دارو در پایان تاکید کرد: امروز این صنعت با یک تهدید بزرگ مواجه است که اگر نتوان به درستی و برنامه ریزی شده آن را مدیریت کرد، بخش بزرگی از صنعت قطعا زمین خواهد خورد.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.