باید عامل فساد و دندان کاذب ارز 4200 تومانی را از جا کَند

نشست بررسی تخصیص ارز 4200 تومانی به صنعت دارو با حضور فعالان صنعت دارو از جمله اعضای سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی و سندیکای صاحبان صنایع دارو و همچنین تعدادی از اعضای اتحادیه واردکنندگان دارو در کلاب هاوس برگزار گردید و اعضای این نشست، نسبت به حذف ارز 4200 تومانی از صنعت دارو متفق القول بودند.

به گزارش خبرنگار درمان یاب، محمدرضا زرگرزاده، عضو سابق هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو در این نشست اظهار داشت: نظر به اینکه ارز 4200 تومانی خوب است یا بد، حرفها تکراری و نخ نما شده و همه می دانیم که ارز 4200 تومانی دارو مخل صنعت و موجب فساد است. اینکه چرا این مسئله حل نمی شود اراده ای برای این امر وجود ندارد یا افراد مربوطه شجاعت این کار را ندارند و میخواهند آن را به گردن دیگری بیاندازند.

وی افزود: اگر روزی سنگی را در چاهی انداخت و گفت ارز ترجیحی و یارانه ای به صنعت دارو اختصاص می دهیم و بعد نتوانست آن را مدیریت کند، قرار نیست ما در بدنه دارو همه مشکلات سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و دولت را حل کنیم.

زرگرزاده تصریح کرد: ما می گوییم ارز با هر نرخ مصوبی چه 4200، چه 6000 تومان، چه 1000 تومانی، ارز را به صنعت دارو “بدهید” و وقتی ارزی نیست وعده تخصیص آن را به سیستم دارو ندهید.

وی با بیان اینکه چرا ما باید به جای پرداختن به مسائل صنعت، باید چاره اندیشی کنیم که بیمه ها چه کنند، گفت: همه می دانند ارز 4200 تومانی مخل است و باید یک شجاعتی در بدنه نظام وجود داشته باشد و این عامل فساد و دندان کادب را از جا بکنند و خونریزی و درد آن را تحمل کنند و سپس با سلامت نفس کار پیش بروند.

اگر افزایش قیمت دارو بواسطه اصلاح نزخ ارز یک تهدید است، قطعا نبود دارو و کمبود دارو، تهدید جدی تری برای نظام است. ارز 4200 تومانی دارو برنده و بازنده ندارد. متاسفانه یا خوشبختانه همه ما فعالان حوزه دارو در یک کشتی نشسته ایم.

این فعال نامدار صنعت دارو تاکید کرد: امروز مردم با مشکل مواجه شده اند؛ آیا می دانیم که دارو نیست؟ می دانیم بیمار دیابتی انسولین ندارد چون ارزی برای آن داده نشده است؟ می دانیم شرکت های دارویی مواد اولیه ندارند و تولید نمی کنند؟ گُرده ی همه مشکلات دارو را به گردن تولیدکننده و تامین کننده نگذارید چون گرده ی ما دیگر بیش از این خم نمی شود.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.