جلوگیری از آسیب آلودگی هوا بر قرنیه چشم

حسن اکبری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و محقق طب اسلامی،.آلودگی هوا را زنگ خطر جدی برای سلامت بدن دانست و.تغذیه حاوی ویتامین E را راه کار مفیدی برای این معضل برشمرد.و گفت: متاسفانه در برخی کلان شهرها شاهد آلودگی هوا بودیم که هشدار وضعیت قرمز در شهرها را نشان می داد.که این آلودگی خود می تواند مشکلات بسیاری را برای افراد سالم.و بیمار به همراه داشته باشد؛ یکی از راهکارهای پیش گیرانه در.مقابله با عوارض آلودگی، تامین ویتامین E بدن است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E در بدن اشاره کرد و افزود: آلودگی هوا موجب افزایش رادیکال های آزاد در بدن می شود، و ویتامین E در حقیقت نوعی آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و مصرف تغذیه سالمی که حاوی ویتامین E است باعث می شود که بدن در مقابل آلودگی هوا مقاومت بیش تری از خود نشان دهد.

این محقق طب اسلامی، به برخی مواد غذایی حاوی ویتامین E در بدن اشاره کرد و گفت: جگر سیاه گوسفندی، زرده تخم مرغ، گوشت گوسفند، ترب و پیاز طبیعی سرشار از ویتامین E است که توصیه می شود در این زمان از سال که آلودگی هوا زیاد است بیش تر مصرف شود. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول زمان تغذیه در کشور دستخوش تغییرات هورمونی شده است و کمتر شاهد خوراکی های ارگانیک و سالم در جامعه هستیم، به همین خاطر ویتامین E کمتری هم جذب بدن می شود.

این متخصص آسیب شناسی سلولی، به اثر محافظتی مصرف ویتامین E در برابر تاثیر آلودگی هوا بر قرنیه چشم اشاره کرد و افزود: رادیکال های آزاد بر اثر آلودگی هوا باعث ضربه زدن به بدن از جمله قرنیه چشم و کدورت آن می شود که راهکار پیشگیری از آن همانطور که گفته شد تغذیه حاوی ویتامین E است.

اکبری مصرف خودسرانه و مدام مکمل های ویتامین E را موضوع قابل توجه و هشدار آمیز خواند.و اظهار کرد:

ویتامین E جزء ویتامین های محلول در چربی است که نوع شیمیایی آن.قطعاً عوارضی برای بدن به همراه دارد.و باید مقدار تجویز و مقدار دوز مصرف آن توسط پزشک صورت بگیرد و خودسرانه توسط افراد مصرف نشود؛.اگر به دنبال جذب ویتامین E در بدن هستیم باید به تغذیه سالم که حاوی این نوع ویتامین است.روی بیاوریم تا بدنمان در برابر آلودگی هوا بیشتر مقاومت از خود نشان دهد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.