گزارش دوره آموزشی

کمپانی Roche بزرگترین کمپانی بیوتیک با زمینه های متمایز پزشکی شامل سرطان، ویروس شناسی، التهاب، متابولیسم و سیستم عصبی مرکزی (CNS) در دنیا است.

Roche اعتقاد دارد که یافتن راه حل های نوآورانه برای مشکلات پزشکی جدی اساسا چیزیست که شرکت های مرتبط با بهداشت باید انجام دهند .
پیشرفت در علوم، بینش جدی نسبت به مکانیسم ملکولی بیماری ها فراهم می کند و راه حل های نوین در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها ارائه می نماید. در راستای این فعالیت ها یکی از محصولات پزشکی پیشرفته در حوزه ی کنترل دیابت در دنیا محصول پمپ انسولین Accu-Chek Combo است که مجهز به دستگاه های ریموت کنترل،گلوکومتر و نیز Bolus advisor می باشد که راه اندازی آن از سال گذشته در ایران طی کنگره تخصصی غدد و متابولیسم و نیز کنگره بین المللی متخصصین داخلی طی ارائه جدیدترین مقالات علمی مرتبط با دیابت و گزارش مطالعات موردی بیماران تحت کنترل با این روش توسط دکتر Ralph Ziegler انجام شد و خوشبختانه با استقبال جامعه پزشکی حوزه دیابت کشور مواجه شد.

محصولات Accu-Chek به علت کیفیت و نوآوری در حوزه مراقبت دیابت در دنیا شناخته شده اند.در حال حاضر شرکت درمانیاب سلامت پویا با همکاری بخش Diabetes Care شرکت Roche در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی در زمینه سودمندی و امنیت استفاده از پمپ درمانی در بیماران دیابتی نوع 1 که به روش تزریق روزانه (MDI) کنترل می شوند، است. در این راستا واحد تخصصی پمپ انسولین شرکت درمانیاب سلامت اقدام به برگزاری دوره های آموزش مقدماتی و پیشرفته در مراکز آموزشی تحقیقاتی غدد و متابولیسم دانشگاه های علوم پزشکی تهران نموده است که اقبال شرکت کنندگان را به همراه داشته است .

سابقه پمپ درمانی در ایران حدود 15 سال می باشد که متاسفانه بعلت عدم خدمات دهی مناسب و آموزش مداوم بخش پزشکی درگیر در حوزه دیابت از حیث تکنیکی و درمانی توسعه لازم را پیدا ننموده است و تقریبا مغفول مانده است. بعلاوه اینکه نگاه سودآوری کوتاه مدت سازمانهای بیمه گر به این روش درمانی به جای در نظر گرفتن سودآوری و منافع طولانی گزارش دوره آموزشی نگاه سودآوری کوتاه مدت سازمانهای بیمه گر به این روش درمانی به جای در نظر گرفتن سودآوری و منافع طولانی مدت آن و عدم پوشش بیمه برای همان تعداد معدود مبتلایان به دیابت کشور که به تشخیص متخصصین این حوزه شرایط لازم استفاده از این تکنولوژی را دارند مانع از توسعه آن گردیده مدت آن و عدم پوشش بیمه برای همان تعداد معدود مبتلایان به دیابت کشور که به تشخیص متخصصین این حوزه شرایط لازم استفاده از این تکنولوژی را دارند مانع از توسعه آن گردیده حال اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا و نیز حوزه خاورمیانه این پوشش بیمه به طور کامل سبب رفاه حال تمامی بیماران کاندید این روش درمانی در سال گردیده است. در این راستا شرکت درمانیاب سلامت پویا در راستای ارتقای آگاهی جامعه پزشکی حوزه دیابت کشور با همکاری شرکت Roche آلمان و با حضور پروفسور Ralph Ziegler (اندوکرینولوژیست اطفال) اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پمپ انسولین – Accu Chek Combo در شهر بیروت کشور لبنان نمود. این کارگاه 2 روزه با حضور چند تن از پزشکان فوق تخصص غدد و دیابتولوژیست کشور برگزار گردید که طی آن علاوه بر طرح مشکلات و موانع پمپ درمانی در ایران توسط تیم ایرانی , پرفسور زیگلر نیز به ارائه جدیدترین مطالعات و تحقیقات انجام شده در این حوزه پرداخت که با استقبال پزشکان مواجه گردید. در روز آخر نیز کارگاه آموزش پمپ انسولین Accu-Chek Combo توسط نمایندگان شرکت R oche برگزارگردید.

دریافت نسخه PDF
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.