فعالان صنعت دارو بالاتفاق نسبت به تخصیص ارز 4200 تومانی معترض هستند

نشست بررسی تخصیص ارز 4200 تومانی به صنعت دارو با حضور فعالان صنعت دارو از جمله اعضای سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی و سندیکای صاحبان صنایع دارو و همچنین تعدادی از اعضای اتحادیه واردکنندگان دارو در کلاب هاوس برگزار گردید و اعضای این نشست، نسبت به حذف ارز 4200 تومانی از صنعت دارو متفق القول بودند.

به گزارش خبرنگار درمان یاب، محمود نجفی عرب، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در این نشست اظهار داشت: تمامی فعالان صنعت دارو بالاتفاق از ابتدا نسبت به ارز 4200 تومانی اعتراض داشتند و دلایل فنی این موضوع را بارها ارائه کرده اند. حتی باید گفت که تمامی فعالان حوزه اقتصادی کشور بخصوص اتاق بازرگانی روی این موضوع اعتراض کردند و چندین نامه نوشته شد، جلسات متعدد برگزار شد که به نحوی دولت از این تصمیم برگردد

وی افزود: متاسفانه در بحث تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو از کارشناسان صنعت نظرخواهی نشد

نجفی عرب همچنین گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا امروز که در انتهای ماه دوم سال هستیم، تامین ارز 4200 تومانی برای دارو متوقف شده است. اساسا تامین ارز 4200 تومانی برای خود دولت هم مشکل است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از داروهای ما در حال قاچاق شدن به خارج کشور است، تصریح کرد: امروز بیش از 1 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای تخصیص به تولیدکنندگان داخلی واکسن کرونا نیاز داریم؛ در حالیکه کل ارز تخصیص یافته به وزارت بهداشت، طبق گفته ها 2.5 میلیارد دلار است که حدود 1.5 میلیارد آن برای دارو است.

این عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو اضافه کرد: در واقع اساس تامین ارز ۴۳۰۰ تومانی با مشکل مواجه است و شاهد عینی آن هم شرکت هایی هستند که برای تامین اینترمدیت ها گیر افتاده اند.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت تاکید کرد: باید به راهکارهای ارائه شده از سوی سندیکاها برای مدیریت بحران عمل کنیم. ضمنا اینکه همکاران می گویند باید مراقب پرداخت از جیب بیمار بود، رفع این مشکل هم راهکارهای کارشناسی شده ارائه شده دارد.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.