در تدوین سند، نظر همه ذینفعان گرفته نشده است

دکتر اکبر عبدالهی اصل، عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار درمانیاب در خصوص سندجامع خدمات سلامت در داروخانه ها اظهار داشت :

بنظرمن در تدوین این سند نظر همه ذینفعان گرفته نشده است. باید قبول کنیم که این سند ترجمه است و در خیلی از کشورهای دنیا  داروسازان حتی بیشتر از این موازینی که در سند ما قید شده اختیارات دارند و مسئولیت هایی در این قبال دارند. کمااینکه در در برخی از ایالت های امریکا، داروساز حق تجویز هم دارد. ولی ما باید شرایط کشور ایران را ببینیم. در شرایط کشور ما، نظر همه ذینفعان گرفته نشده است .

وی افزود: جلساتی که در حال حاضر تدوین کنندگان این سند برگزار می کنند از قبیل نظام پزشکی، معاونت درمان این جلسات را می توانستند قبل از تدوین و ابلاغ سند این جلسات را برگزار کنند. بخصوص که نظرات ذینفعان داروخانه ای، گرفته نشده است. حتی در گرداورندگان این سند، افرادی دست بر قلم بوده اند که حتی یک روز هم در داروخانه خدمت نداشته اند و یا داروخانه ندارند.

وی در پایان به این نکته تاکید کرد: نمی تواند اینطور باشد که از طرفی قصد دارید ارزش خدمات دارویی را بالا ببرید، اما داروسازان را ضایع می کنید.نتیجه ی آن هم این شده که پزشکان گارد گرفته اند و مخالفت می کنند و فاصله می گیرند و یکسری خدماتی هم که انجام می شد، دیگر انجام نمی دهند. باید کادر پزشک و داروساز به عنوان عضوی از نظام درمان مکمل هم دیگر توانمندی های یکدیگر را نشان دهند.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.