توقف پذیرش بیماران الکتیو در مراکز درمانی/ استفاده از ظرفیت حداکثری برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید19

در پی افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی و پیش‌بینی روند روبه رشد بیماران کووید۱۹ پس از پایان تعطیلات و مراجعات مسافران نوروزی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در ابلاغی به روسای دانشگاههای علوم پزشکی بر ضرورت مدیریت ظرفیت موجود بیمارستانها تاکید کرد.

به گزارش درمان یاب، قاسم جان بابایی در این ابلاغیه به روسای دانشگاه های علوم پزشکی و روسای بیمارستانهای مسیح دانشوری و مرکز درمانی قلب شهید رجایی تاکید تاکید کرد: از تاریخ امروز ۱5 فروردین ماه جهت توقف پذیرش بیماران الکتیو در کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه تحت پوشش آن دانشگاه یا دانشکده به نحوی برنامه ریزی نمایید که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید-۱۹ دربخش های بستری و ویژه فراهم گردد.

در این ابلاغیه آمده است:‌ با عنایت به افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی، پیش بینی روند روبه رشد پس از پایان تعطیلات و مراجعات مسافران نوروزی و ضرورت مدیریت ظرفیت موجود لازم است از این تاریخ جهت توقف پذیرش بیماران الکتیو در کلیه مراکز درمانی (اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه) تحت پوشش آن دانشگاه/دانشکده به نحوی برنامه ریزی نمایید که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید۱۹ دربخش های بستری و ویژه فراهم گردد. اگرچه پذیرش بیماران الکتیو در بیمارستانهای تک تخصصی قلب و عروق، چشم و زنان و… بلامانع است.

جان بابایی افزود: بدیهی است رصد مستمر وضعیت در سطح کشور و هر منطقه در حال انجام بوده و برقراری روال عادی در پذیرش بیماران غیر اورژانسی و جراحی های الکتیو پس از پایدار شدن شرایط با هماهنگی این معاونت از سرگرفته خواهد شد. ضمناً مدیریت پوشش سایر بیماران اورژانسی و شرایط غیر قابل تعویق نیز در این مدت صورت خواهد پذیرفت.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.