“رمدسیویر” در آستانه دریافت مجوز از اتحادیه اروپا برای بیماران کووید۱۹

آژانس دارویی اروپا توصیه کرده است که استفاده از داروی ضد ویروسی رمدسیویر remdesivir برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در اتحادیه اروپا مجاز شود.

به گزارش درمان یاب، آژانس دارویی اروپا توصیه کرده است که استفاده از داروی ضد ویروسی رمدسیویرremdesivir برای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 در اتحادیه اروپا مجاز شود.
بر اساس گزارش رویترز، این آژانس در بیانیه‌ای گفته است: رمدسیویر نخستین داروی کووید-19 است که برای صدور مجوز در اتحادیه اروپا توصیه می‌شود.

همچنین کمیته داروهای انسانی آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که این دارو را در درمان کووید-19 بزرگسالان و نوجوانان با سنی بیشتر از 12 سال که مبتلا به بیماری زمینه‌ای ذات‌الریه نیز هستند و نیازمند اکسیژن بیشتر هستند، توصیه می‌کند.
مطالعه‌ای که در ماه آوریل انجام شده است، نشان می‌دهد بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا که تحت درمان با داروی ضد ویروسی رمدسیور قرار گرفته‌اند در 11 روز بهبود یافته‌اند. یعنی طول درمان با استفاده این دارو به طور میانگین چهار روز کمتر شده است.

با این حال این دارو تنها روی بیماران با کووید-19 شدید جواب داده است و روی بیمارانی که مبتلا به بیماری خفیف تا متوسط بودند تاثیری نداشت و مدت درمان پنج روز ثابت بود.
این مطالعه که از سوی موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا حمایت مالی می‌شود از ماه فوریه آغاز شده و روی هزار و 63 بیمار در ایالات متحده آمریکا، اروپا و آسیا آزمایش شده است‌.
آمریکا نیز روز اول مه (12 اردیبهشت) به طور اضطراری مجوز استفاده از داروی رمدسیویر برای بیماران مبتلا به کووید19 را تائید کرده بود. این دارو پیش از این برای درمان ابولا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

پیش از این داروی رمدسیویر از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و برخی از مقام‌های پزشکی آمریکایی به‌عنوان یکی از داروهای امیدوارکننده در درمان کووید-19 مورد حمایت قرار گرفته بود.
بر اساس این گزارش، رمدسیویر از طریق تزریق داخل رگ تجویز می‌شود و استفاده از آن محدود به مراکز درمانی است که بیماران باید از نزدیک تحت نظارت قرار بگیرند.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.