تردید داروسازی گیلئاد نسبت به مطالعات WHO مبنی بر بی اثر بودن داروی رمدسیویر در درمان کرونا

who

شرکت داروسازی گیلئاد در آمریکا اظهارات سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد بی تاثیر بودن داروی رمدسیویر در کمک به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را مورد پرسش و تردید قرار داد.

به گزارش درمان یاب، شرکت داروسازی گیلیاد (Gilead) در آمریکا در واکنش به نتایج مطالعات سازمان بهداشت جهانی مبنی بر بی اثر بودن داروی رمدسیویر در درمان کرونا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: یافته های سازمان جهانی بهداشت در مورد اینکه داروی رمدسیویر به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری هستند کمکی نمی کند، مورد تردید قرار دارد.

این شرکت آمریکایی در ادامه این بیانیه آورده است: به نظر اطلاعات موجود در این بررسی با داده های مطالعات قبلی متناقض است، یافته های این مطالعه ناقص هستند و موضوع دیگر اینکه در مطالعات بالینی معتبر دیگر در گذشته، اثربخشی این دارو تایید شده است.

رمدسیویر به عنوان درمان بیماری کووید-۱۹ مورد استفاده است و همین نتایج مثبت در کارآزمایی های بالینی مجوز مصرف اورژانسی رمدسیویر در 50 کشورر جهان را بدست آورده است.

هرچند سازمان جهانی بهداشت نتایج آزمایشاتی را منتشر کرده که نشان می دهد این دارو در کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ و مدت زمان بستری در بیمارستان تاثیر ناچیزی دارد یا بی تاثیر است.

این داروی ضد ویروسی یکی از داروهای مورد استفاده در درمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بوده که به کروناویروس آلوده شده بود. همچنین تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته حاکی از آن است این دارو مدت زمان بهبودی را کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در مورد این دارو روی ۱۱ هزار و ۲۶۶ بیمار بزرگسال در بیش از ۳۰ کشور انجام گرفته است. این سازمان یافته های بدست آمده را قطعی دانسته است.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.