تاثیر کووید_۱۹ بر روی درمان های باروری

متخصص زنان و زایمان گفت: خانم های ناباروری که تحت درمان قرار دارند بهتر است که در مدت زمان دیگری نسبت به درمان روش های کمک باروری و روش آی وی اف IVF (In Vitro Fertilization) اقدام کنند.

به گزارش درمان یاب، دکتر رکسانا کارگر، متخصص زنان و زایمان در پاسخ به نگرانی مطرح شده مردم در سامانه 4030 وزارت بهداشت، مبنی بر اینکه آیا نیاز است مادران بارداری که بعد از زایمان دچار کووید 19 می شوند از نوزادان خود دوری کنند، افزود: نیاز است که مادر تا 2 هفته فاصله خود را با فرزندش حفظ کند. در صورت نیاز هم مادر می تواند قبل از شیردهی به نوزادش حتما دستان خود را شستشو و ضدعفونی کنند.

وی اضافه کرد: مادر برای شیردهی به فرزند خود حتما باید از ماسک مناسب استفاده کند.

متخصص زنان و زایمان با تاکید بر اینکه ویروس کووید 19 باعث ناهنجاری های جنینی نمی شود و تاثیری روی جنین ندارد، تصریح کرد: اما این ویروس مادر مبتلا را درگیر می کند به همین دلیل نیاز است که مراقبت های بهداشتی از سوی مادر انجام شود.

کارگر در ادامه با اشاره به اینکه خانم باردار مبتلا شده به ویروس کرونا باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی را با دیگر افراد جامعه حفظ کنند، بیان داشت: خانم باردار حتما باید در قرنطینه باشد و با دیگر افراد خانواده ارتباطی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر خانم بارداری مبتلا به ویروس کووید 19باشد باید مراقبت های بهداشتی زیادی انجام دهد. مراقبت در دوران بارداری باید برای این افراد طولانی تر شود. همچنین خانم های باردار باید از مکان هایی که کانون شیوع ویروس کرونا است، دوری کنند چراکه رعایت این امر بسیار مهم و ضروری است.

وی همچنین در ادامه یادآور شد: خانم های ناباروری که تحت درمان قرار دارند هم بهتر است از محیط هایی که احتمال انتقال ویروس کووید 19 برای آنها وجود دارد، دوری کنند. همچنین بهتر است که این افراد در مدت زمان دیگری نسبت به درمان روش های کمک باروری و روش آی وی اف In Vitro Fertilization) IVF) اقدام کنند.

متخصص زنان و زایمان گفت: به هر حال عده ای در جامعه بدون داشتن هیچ علامتی می توانند ناقل بیماری باشند و همین اتفاق ریسک عفونت را برای خانم های تحت درمان باروری افزایش می دهد.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.