وضعیت ذخایر دارویی رضایت بخش است

به گزارش نشریه درمانیاب، محمدرضا شانه ساز، درباره وضعیت ذخایر دارویی کشور افزود: اکنون ذخایر دارو و مواد اولیه دارویی کشور خوب است و برای چند ماه ذخیره داریم. با توجه به پیگیری‌های چند ماه گذشته و حضور مستقیم وزیر بهداشت در قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی، ذخیره مناسبی انجام شده است.

وی ادامه داد: البته بسیاری از بیمارستان‌ها به علت بدهی به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، نمی‌توانند به صورت منظم دارو و تجهیزات پزشکی را دریافت کنند و کمبودهایی که گاهی مطرح می‌شود به این دلیل است.

نقدینگی برسد، مشکل دارو نداریم

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس آنچه وزیر بهداشت گفت، تا تابستان آینده تولید هیچ شرکت دارویی متوقف نخواهد شد. البته به شرط اینکه نقدینگی به شرکت‌های دارویی برسد، زیرا اگر نقدینگی نباشد، امکان دارد در ماه‌های آینده با چالش جدی مواجه شویم که این موضوع به سازمان‌های بیمه گر و پرداخت به موقع مطالبات مربوط است.

نسخه پیچی الکترونیک در حال انجام است

شانه ساز درباره طرح نسخه پیچی الکترونیک که بر اساس قول وزیر بهداشت قرار بود تا پایان آبان ماه در تمام داروخانه‌های کشور اجرایی شود نیز افزود: پیشرفت طرح نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها خوب بوده و این طرح در حال انجام است، زیرا این اقدام به صورت عملی از سال ۸۲ در داروخانه‌ها آغاز شده بود و فقط نیاز به استانداردسازی نرم افزارها و تعریف درگاه مشترک برای خروجی داشت.

وی ادامه داد: البته طرح نسخه پیچی الکترونیک برای داروخانه‌ها هزینه‌هایی داشت و با این حال داروخانه‌ها انجام این کار را از گذشته آغاز کردند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نرم افزارهای متفاوتی در داروخانه‌ها وجود دارد که با پیگیری وزارت بهداشت و هماهنگی شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزارها در حال یکسان سازی است تا خروجی یکسانی ارائه شود.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.