هیچ مجوزی برای “سامانه های آنلاین مشاوره پزشکی” صادر نکرده ایم

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص سامانه های مشاوره آنلاین پزشکی اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی تا به این لحظه برای سامانه های آنلاین مشاوره پزشکی و اپلیکیشن هایی از این قبیل، هیچ مجوزی صادر نکرده است

حسین کرمانپور، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار درمان یاب در خصوص سامانه های مشاوره آنلاین پزشکی اظهار داشت:
سازمان نظام پزشکی تا به این لحظه برای سامانه های آنلاین مشاوره پزشکی و اپلیکیشن هایی از این قبیل، هیچ مجوزی صادر نکرده است

تمامی افرادی که به هر نحوی اقدام به ساخت اپلیکیشن یا سامانه مشاوره آنلاین پزشکی می کنند، فاقد مجوز از سوی سازمان نظام پزشکی هستند و مسئولیت مدنی و قانونی هرگونه اقدام اشتباه از پس این مشاوره ها، با خودشان و افرادی که به آنها مجوز داده اند و افرادی که ناآگاهانه به این سامانه ها اعتماد و از دستورات آن استفاده کرده اند می باشد.

از زمان شیروع کرونا، یکی از موضوعاتی که برای جامعه پزشکی پررنگ تر شده، بحث مشاوره آنلاین پزشکی و تله مدسین است و سازمان نظام پزشکی بسیار به این کار راغب است اما با رعایت و تدوین ضابطه و چارچوب تخصصی.

سازمان نظام پزشکی بدنبال گسترش خدمات تله مدیسین است اما باید استانداردهای آن تدوین شود و نباید در اینباره افسارگسیخته عمل کرد .در این خصوص سازمان نظام پزشکی ملاحظاتی مد نظر دارد و در حال فرایندنگاری و تدوین استاندارد هستیم. البته وزارت بهداشت هم روی این موضوع در حال مطالعه است.

یکی از معضلات مشاوره آنلاین این است که مردم مخاطب خود را نمی بینند و اصلا نمیدانند فردی که مشاوره دارویی و پزشکی می دهد واقعا پزشک است یا فردی است که مطلبی را از روی نوشته خوانده و به شما پاسخ می دهد. اعتبارسنجی در فضای مجازی یک مقوله مهم است. از دیگر موضوعات مهمی که در مشاوره های آنلاین مطرح است بحث محرمانگی اطلاعات است که در اختیار افراد قرار می گیرد و بارها در این زمینه تماس های مکرر داشته ایم که برخی با در اختیار گذاشتن اطلاعات خود در این سامانه ها، مورد مزاحمت و درز اطلاعاتی قرار گرفته اند.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.