شناسایی 6134 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور/ 335 بیمار طی 24 ساعت جان باختند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور افزود: از دیروز تا امروز ۲ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۱۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۴۶ هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۹۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری خاطرنشان کرد: تاکنون چهار میلیون و ۶۵۸ هزار و ۷۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس کووید 19 توصیه ما این است که در صورت داشتن تماس نزدیک با بیمار مبتلا به کرونا، خود را به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه کنند. فضای مشترک را در منزل با سایر اعضای خانواده به حداقل ممکن برسانند و مراقب بروز علائمی هر چند خفیف، از جمله سرفه، تنگی نفس، تب، درد عضلانی، سردرد یا از دست دادن حس چشایی و بویایی باشند.

وی ادامه داد: همچنین ضروری است که این افراد منزل یا محل قرنطینه خود را تحت هیچ شرایطی ترک نکنند و در صورت نیاز به خروج از منزل جهت مراجعه به مراکز درمانی، حتما ماسک بزنند و به هیج وجه از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در شرایط پاندمی، سهل انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی، جدی‌ترین تهدید برای سلامت جامعه است که امیدواریم با تقویت و نهادیه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی شاهد گذر از روزهای سخت و پر التهاب همه گیری این بیماری در کشور باشیم.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.