درخواست های رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از مجلس و دولت

عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی اظهار داشت: انتظار ما از کمیسیون بهداشت، “اصلاح قوانین حاکم بر سازمان غذا و داروست” که به اعتقاد ما این قوانین مربوط به سال ١٣٣۴ است و بیش از ۶٠ سال است که از عمر وضع این قوانین گذشته است

ناصر ریاحی، رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار درمان یاب ضمن طرح انتظارات خود از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم اظهار داشت: مسئولان در ابتدا این موضوع را مد نظر داشته باشند که در شرایط فعلی که ما در مورد تخصیص ارز دارو انتقادات یا پیشنهاداتی مطرح می کنیم، جنس مطالبه ی ما، اقتصادی و تجاری نیست؛ بلکه مطالبه ی ما درمان بیماران است.

وی افزود: اگر مسئولان فکر می کنند مجموعه هایی مانند هلال احمر، هیات امناها، شرکت هایی مانند برکت یا تیپیکو و تامین اجتماعی میتوانند دارویی که ما وارد می کنیم را بیاورند و اقتصادی تر است، ما بدون هیچ اعتراضی روند واردات دارو را دو دستی تقدیم می کنیم.

ریاحی با اشاره به حذف ارز 4200 تومانی از صنعت دارو افزود: پیشنهاد ما به مسئولان این است که دارو نقش زیادی در مصرف ارزی کشور ندارد؛ بنابراین ارز دارو را به موقع پرداخت کنید. ضمن اینکه پیشنهاد دیگر ما این است که اصلا ارز دولتی به دارو ندهید و ارز نیمایی به ما اختصاص دهید تا در نوبت تخصیص نمانیم و راحت تر بتوانیم داروهای مورد نیاز را فراهم کنیم.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو درخصوص انتظارات خود از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم نیز گفت: ما از کمیسیون بهداشت مجلس به عنوان واردکننده دارو درخواست خاصی نداریم و بیشتر بحث ما بطور کلی در حوزه سلامت است. انتظار ما از کمیسیون بهداشت، “اصلاح قوانین حاکم بر سازمان غذا و داروست” که به اعتقاد ما این قوانین مربوط به سال ١٣٣۴ است و بیش از ۶٠ سال است که از عمر وضع این قوانین گذشته است و با مقتضیات روز خوانایی ندارد. برخی از این قوانین ضعیف است و برخی دیگر بطور کلی مصداق را گم کرده است، ترکیب کمیسیون های ماده ٢٠ درست نیست، الزام به پزشک بودن جهت مالکیت مراکز درمانی و مسائلی از این قبیل که امروزه کاملا منسوخ شده اند هم باید مورد بازبینی قرار گیرد.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.