توضیحات دبیر انجمن پخش شرکت های دارو در خصوص وضعیت توزیع واکسن انفولانزا

محسن عبدالله زاده، دبیر انجمن پخش شرکت های دارو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار درمان یاب در مورد وضعیت توزیع واکسن انفولانزا در مجلس، داروخانه ها و مراکز بهداشتی اظهار داشت: تا به امروز، 25 روز است که واکسن آنفلوآنزا وارد انبارهای شرکت های پخش دارو شده است.

وی افزود: براساس دستور وزیر بهداشت، بنا شده تا واکسن ها تنها در اختیار معاونت بهداشت وزارتخانه قرار بگیرد تا آن ها عرضه را آغاز کنند.

دکتر عبدالله زاده در خصوص وضعیت توزیع این محموله به داروخانه ها گفت: این محموله از واکسن ها قرار نیست از طریق داروخانه های سراسر کشور توزیع شوند، بلکه منتظر محموله های بعدی هستیم که به محض ورود به کشور، از طریق داروخانه ها توزیع خواهند شد.

دبیر انجمن پخش شرکت های دارو اضافه کرد: البته تجربه ناموفق توزیع داروها در مراکز بهداشتی در سال های گذشته پیش روی ما است که گاهی اوقات شاهد بودیم داروها به جای اینکه مستقیم به دست مصرف کننده اصلی برسد، از مراکز توزیع غیرمجاز سر درآورده و با قیمت های سودجویانه عرضه شده است. بهمین دلیل ما در این خصوص هشدارهای لازم را به مسئولین و سیاستگذاران ارائه کرده ایم

وی در خصوص تحویل واکسن آنفولانزا به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت های واردکننده در خصوص توزیع این واکسن، سیاست گذار نیستند و درحال حاضر بخشی از واکسن ها به دستور سازمان غذاو دارو تحویل داروخانه مجلس شده است.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.