انجمن داروسازان موافق “فروش اینترنتی دارو” نیست

دکتر سیدعلی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار درمان یاب، در خصوص تعمیم قواعد تجارت الکترونیکی به حوزه دارو اظهار داشت: قرار نیست که دارو از طریق فروش اینترنتی عرضه شود.

وی تاکید کرد: بطور کلی ما یک ضابطه بنام فروش اینترنتی داروخانه داریم و بر اساس این ضابطه که توسط سازمان غذا و دارو نوشته شده است، از پنج گروه کالایی (دارو، مکمل‌های غذایی، فراورده‌های طبیعی، بهداشتی و آرایشی و لوازم پزشکی مصرفی ) که در داروخانه‌ها موجود است، فقط چهار گروه قابلیت فروش اینترنتی دارند و دقیقا تصریح شده که داروخانه امکان عرضه اینترنتی دارو را ندارد.

فاطمی ادامه داد: این یک جریان بطور کلی اتفاق خوبی است که ما با تکنولوژی پیش برویم و “داروخانه‌ها” بتوانند فروش اینترنتی هم داشته باشند و مردم مجبور نباشند برای خرید کالاهای غیردارویی، حضور فیزیکی در داروخانه داشته باشند.

وی افزود: حتی در زمان شیوع کرونا که بحث محدودیت‌های تردد مطرح شد، موضوع فروش اینترنتی دارو در داروخانه‌ها باز هم با ممنوعیت همراه بود و سایت‌ها یا شبکه‌های مجازی که اقدام به تبلیغات در این خصوص کردند، غیر قانونی بودند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: ما هیچ گاه در خصوص فروش و عرضه “دارو” از طریق اینترنت و فضای مجازی (نه از طریق داروخانه)، نظر مثبتی نداشته‌ایم و دلیل آن هم این است که تحویل دارو به بیمار، بدلیل حساسیت‌هایی که وجود دارد، چه در مورد داروهای بدون نسخه و چه داروی نسخه‌ای، طبق قانون باید بطور حتم توسط پزشک داروساز انجام شود.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.