«رمدسیویر» مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان COVID-19 قرار گرفت

به گزارش درمان یاب، سازمان دارو و غذای آمریکا بامداد جمعه، استفاده از داروی «رمدسیویر» برای درمان COVID-19 را تأیید کرد. همچنین منابع خبری آمریکا گزارش دادند که «رمدسیویر» تاییدیه سازمان غذای و داروی آمریکا را برای درمان کرونا دریافت کرده است و این دارو، نخستین و تنها دارویی است که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان ویروس کرونا رسیده است.

ای دارو در حالی به تایید رسیده است که چند روز گذشته، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که داروی رمدسیویر در درمان بیماران بستری مبتلا به COVID-19 اثربخشب لازم را ندارد و یا اثر آن بسیار ناچیز است و کمکی به زنده ماندن بیماران مبتلا به COVID-19 و حتی بهبودی سریعتر آنها نمی کند.

سازمان غذا و داروی امریکا در ماه May به پزشکان و بیمارستان ها مجوز مصرف اورژانسی داروی “رمدسیویر” را برای درمان بیماران بستری مبتلا به COVID-19 داده بود تا از این دارو برای درمان بیماران مبتلا به نوع حاد COVID-19 استفاده شود. همچنین نتایج مطالعات آزمایش بالینی داروی رمدسیویر که توسط موسسه ملی بهداشت آمریکا در ماه آوریل انجام شد، نشان داد که استفاده از این دارو سرعت بهبودی افراد مبتلا را تسریع می‌کند.

در پی اعلام منابع خبری امریکا، شرکت داروسازی «گیلیاد ساینسز» سازنده این دارو با نام تجاری «وکلاری» هم بامداد جمعه این خبر را  اعلام کرد که این دارو مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده(FDA) برای درمان ویروس کرونا قرار گرفته است.

شرکت گیلئاد در بیانیه‌ ی خود اعلام کرده است: «در ایالات متحده، داروی “وکلاری” برای بیماران بزرگسال و کودکان (افراد ۱۲ سال و بالا، با وزن حداقل ۴۰ کیلوگرم) نیازمند بستری مورد استفاده قرار می‌گیرد.»در ادامه این بیانیه آمده است: «وکلاری باید صرفاً در بیمارستان یا در محیط‌های درمانی که قادر به ارائه مراقبت‌های ویژه در مقایسه با مراقبت‌های سرپایی هستند مورد استفاده قرار گیرد.»

با این حساب اکنون رمدسیویر اولین و تنها داروی تایید شده از سوی FDA برای درمان COVID-19 است.

مطالب مرتبط

نظرات بسته شده است.